Am introdus vizionarile imobiliare cu plata

Taxa de vizionareIncepand din aceasta luna, am limitat la patru numarul vizionarilor gratuite oferite unui client. Incepand cu al cincilea imobil, vizionarea costa 50 de lei (cu TVA inclus). Daca, in final, clientul decide sa cumpere un imobil din cele vizionate, toate aceste taxe se scad din comisionul convenit. Un client care vine cu buna-credinta la agentie nu este taxat suplimentar nici daca vizioneaza 20 de imobile inainte de a cumpara. Este dreptul lui sa decida cand si ce cumpara. Daca insa nu cumpara nimic, un cost de 100 de lei ca sa vezi cele mai bune sase imobile din oferta unei agentii, nu mi se pare o avere.

In acest fel incercam sa descurajam „turismul imobiliar”, care in ultimele luni a inregistrat o crestere alarmanta.

Toata lumea vrea „chestii” gratis. Folosirea cuvantului gratis are efecte miraculoase. In imobiliare insa, gratuitatea a devenit o regula. Nu vreau sa vorbesc aici despre acei clienti care, in mod premeditat, nu vor sa plateasca serviciile agentiei imobiliare. Vreau sa vorbesc despre acei clienti care considera fireasca cererea de a vedea un imobil despre care spun de la inceput ca nu il vor cumpara, dar ca vor sa il vada „doar asa, pentru comparatie”, despre clientii care cer din start sa vada cate 8-10 imobile, „daca se poate, intr-o singura vizita”, fara sa precizeze niciun fel de criterii de cautare, considerand ca agentia nu le ofera decat serviciul de a-i insoti si de a le oferi un mijloc de transport. Vorbesc, de asemenea, despre clientii care vin la agentie spunand „sincer” ca nu au niciun ban, dar ca ar vrea sa vada ce si-ar putea cumpara, daca si-ar vinde ” la primavara” locuinta actuala.

O agentie imobiliara, cel putin una care se respecta, ofera in primul rand servicii de consultanta. Un client-cumparator nu ar trebui sa se duca la o agentie ca sa vada „imobilul cu ID-ul X”, ci sa spuna ce isi doreste sa cumpere si sa solicite agentiei o oferta din care sa faca o selectie a imobilelor pe care chiar doreste sa le vada.

Gratuitatea acordata in exces a dus la degradarea calitatii serviciilor. Pe de o parte clientii cer un numar din ce in ce mai mare de imobile pe care sa le vizionaze gratis, fara sa ofere niciun fel de garantii ca vor cumpara in final unul, ca vor fi fideli agentiei cu care au facut aceste vizionari. Pe de alta parte, presiunea crizei economice generale impinge in jos comisioanele agentiilor. Cum sa faci perfomanta cu bugete sarace? Cum sa ai agenti profesionisti, daca veniturile lor sunt mici?

Sunt clienti care la semnarea contractului de vizionare comenteaza in legatura cu valoarea prea mare a comisionului (aproape toti). Piata imobiliara este stramb asezata. Toate gratuitatile de care am vorbit mai sus trebuie platite de cineva. Altfel, agentia si-ar inchide portile si nu am mai avea despre ce sa discutam.

Trebuie sa intelegem ca, de fapt, nimic nu este gratis.

[email_link]