Corolarul tâmplarului la pricipiul lui Picasso

Am citit in “Marketingul serviciilor – Arta de a vinde invizibilul” a lui Harry Beckwith următoarea povestire:

Proprietarul unei case avea o problemă enervantă: podeaua scârţăia îngrozitor. A încercat toate metodele, nimic nu părea să meargă. În cele din urmă, a chemat un tâmplar pe care i-l recomadaseră prietenii săi ca fiind un adevărat artist în meseria sa.

„Artistul” păşi în cameră şi auzi scârţâitul. Îşi aşeză cutia cu scule, o deschise, luă de acolo un ciocan şi un cui, apoi înfipse cuiul în podea din trei lovituri dibace.

Scârţâitul desparu definitiv. Tâmplarul scoase un facturier şi scrise ceva. Îi înmână apoi factura proprietarului: 45 de dolari. Deasupra liniei de total erau două repere:
1) bătut cuiul, 2 dolari,
2) ştiut unde trebuie bătut cuiul cu ciocanul, 43 de dolari
.

Ceva asemănător se întâmplă adesea în activitatea agenţilor imobiliari. Clienţii le solicită serviciile, dar nu văd decât că agentul a “bătut un cui în podea”.  Nu ar fi fost mai simplu să bată singuri cuiul în podea şi să nu apeleze la serviciile agentului?

Lasă un comentariu